-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48881 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

سوره هايي كه براي رفتن به مكّه معظمه خوانده ميشود مشخص كنيد؟

از روايات وارده از امامان معصوم: استفاده ميشود كه قرائت بعضي از سورهها، موجب ميشود كه خداوند سفر زيارت خانه خود را نصيب آن فرد نمايد. امام صادق7 ميفرمايد: كسي كه سوره عمّ يتسألون را در هر روز قرائت كند سال تمام نميشود، مگر اين كه زيارت بيت الله الحرام را خداوند نصيب او ميگرداند.(تفسير نور الثقلين، الحويزي، ج 5، ص 490، نشر دار الكتب العلميه / تفسير كنزالدقائق ميرزا محمد مشهدي، ج 11، ص 158، نشر مؤسسة اسلامي التابعة لجماعة المدرسين.)

در روايت ديگر،امام صادق7 فرمود: كسي كه سوره حج را در هر سه روز قرائت كند، از آن سال خارج نميشود، مگر اين كه به سوي مكه معظمه خارج ميشود و اگر در آن سفر از دنيا برود خداوند او را داخل در بهشت ميكند.(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، شيخ صدوق، ص 135، نشر مكتبة الصدوق / مجمع البيان طبرسي، ج 7، ص 109.)

در روايت ديگري آن حضرت ميفرمايد: كسي كه سورة حجرات را در هر شب يا در هر سه روز قرائت كند، از زائران پيامبراكرم9 خواهد بود.(ثواب الاعمال، همان، ص 142.)

البته بايد توجه داشت كه قرائت اين سورهها، علت تامه براي زيارت بيت الله الحرام نيست، به اين معنا كه با خواندن سوره ]نبأ[ در يك سال انسان صددرصد توفيق تشرف پيدا كند، خواندن اين سورهها سبب توفيق ميشود در صورتي كه مانعي ايجاد نشود چه بسا انسان در اثر اعمال بد و انجام گناه ايجاد مانع كند و توفيق از او سلب شود. در بعضي از روايات براي خواندن سورة حج پاداش حج و عمره بيان شده. پيامبر اكرم9 فرمود: هر كس سورة حج بخواند، پاداش حج وعمره را خدا به او ميدهد، به تعداد نام كساني كه در گذشته و آينده حج عمره به جا آورده يا خواهند آورد.(تفسير مجمع البيان، علامه طبرسي، ج 7، ص 109، نشر مؤسسة الاعلمي.) بعضي از مفسران گفتهاند : بدون شك اين ثواب و فضيلت عظيم تنها براي تلاوت لفظي نيست تلاوتي است انديشه ساز و انديشهاي عمل پرور كسي كه اين سوره و محتواي آن را از مبدأ و معاد گرفته تا دستورات عبادي و اخلاقي و مسائل مربوط به جهاد و مبارزه با ستمگران، در اعماق جان خود قرار دهد و برنامه عملي خود سازد،پيوندي با تمام مؤمنان گذشته و آينده از نظر معنوي و روحاني پيدا ميكند. پيوندي كه او را در اعمال آنها شريك و آنها را نيز در اعمال او شريك و سهيم ميسازد بي آن كه از پاداش آنان چيزي كاسته شود. و با اين اوصاف و شرايط ثواب و پاداشي كه در حديث بالا آمده عجيب به نظر نميرسد.(تفسير نمونه، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 14، ص 5، نشر دارالكتب الاسلامية.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.